Francija: 325 mio EUR za Google
CNIL je Googlu izrekel globo zaradi vstavljanja oglasov med elektronsko pošto brez pravne podlage in neskladno prakso pridobivanja soglasij za prilagojeno tržno komuniciranje
Odločitev je bila objavljena 4.9.2025
Po pritožbi, ki jo je 24. avgusta 2022 vložila neprofitna organizacija NOYB, je francoski nadzorni organ (CNIL) v letih 2022 in 2023 izvedel več inšpekcijskih pregledov storitve elektronske pošte Gmail in postopka ustvarjanja Google Računa.
Preiskave so pokazale, da sta podjetji GOOGLE IRELAND LIMITED in GOOGLE LLC med e-poštnimi sporočili na zavihkih »Promocije« in »Družabna omrežja« v storitvi pošiljanja elektronske pošte Gmail prikazovali oglase v obliki e-poštnih sporočil. CNIL je menil, da je za prikazovanje takšnih oglasov potrebno soglasje uporabnikov Gmaila v skladu s členom L. 34-5 francoskega zakona o pošti in elektronskih komunikacijah (CPCE).
Poleg tega je CNIL menil, da so bili uporabniki pri ustvarjanju Google Računa spodbujeni k oddaji soglasja za piškotke, povezane s prikazovanjem prilagojenih oglasov, v škodo tistih, ki so povezani s prikazovanjem generičnih oglasov, in da uporabniki niso bili jasno obveščeni, da je uporaba piškotkov za oglaševalske namene pogoj za dostop do Googlovih storitev. Njihovo soglasje, pridobljeno v tem kontekstu, zato ni bilo veljavno, kar je predstavljalo kršitev francoskega zakona o varstvu podatkov (člen 82).
Odločba nadzornega organa
Za ti dve kršitvi je ožji odbor izdal javno odločbo, s katero je naložil:
Dve globi v skupni višini 325.000.000 EUR proti podjetju GOOGLE (200.000.000 EUR proti podjetju GOOGLE LLC in 125.000.000 EUR proti podjetju GOOGLE IRELAND LIMITED);
Odredbo, ki od podjetij zahteva, da v šestih mesecih izvedejo ukrepe za prenehanje prikazovanja oglasov med e-poštnimi sporočili v poštnih nabiralnikih uporabnikov storitve Gmail brez predhodnega soglasja in da zagotovijo veljavno soglasje uporabnikov za namestitev oglaševalskih piškotkov pri ustvarjanju Google računa. Če tega ne storijo, bodo morala podjetja plačati kazen v višini 100.000 EUR na dan zamude.
Pri postavitvi višine globe je odbor upošteval le število uporabnikov s prebivališčem v Franciji, pa vendar gre za zelo veliko število prizadetih, saj je kršitev v zvezi s piškotki zadevala več kot 74 milijonov računov. Med njimi je 53 milijonov posameznikov nezakonito videlo zadevne oglase, prikazane na zavihkih »Promocije« in »Družabno« v svojih e-poštnih računih.
Ožji odbor je tudi poudaril, da ima skupina GOOGLE osrednji položaj na trgu spletnega oglaševanja in da je njegova aplikacija Gmail druga najpogosteje uporabljena e-poštna storitev na svetu. Navedel je, da podjetja ustvarijo večino svojega dobička v dveh glavnih segmentih trga spletnega oglaševanja, in sicer v kontekstualnem oglaševanju in ciljnem oglaševanju.
Nazadnje je ožji odbor menil, da so bila podjetja malomarna, saj jih je CNIL že dvakrat, leta 2020 in 2021, sankcioniral zaradi kršitev v zvezi s piškotki.
Več informacij in odločba je dostopnih tukaj.
Vir: CNIL
Naslovna slika: RawPixel